Uncategorized

Wat te eten op een caloriearm dieet?

Een caloriearm dieet helpt om te gaan met afvallen door zich te concentreren op het verminderen van de calorie-inname. Veel caloriearme voedingsmiddelen kunnen u hongerig en onvervuld laten voelen tussen de maaltijden door, wat u verleidt om te veel te eten en te genieten. 

Gelukkig zijn er veel gezonde voedingsmiddelen die weinig calorieën bevatten en bevatten. 

Hier zijn caloriearme dieettips 

Haver 

Het kan een geweldige aanvulling zijn op een gezond afslankdieet. Haver dat veel vezels en eiwitten bevat, werkt om de honger te verminderen. 

Het verhoogt ook het gevoel van volheid en verbetert de eetlustcontrole. 

Griekse yoghurt 

Griekse yoghurt is een geweldige bron van eiwitten die de honger kan verminderen en gewichtsverlies kan bevorderen. 

Het is rijk aan eiwitten en wordt geassocieerd met minder honger, onderdrukte calorie-inname en een verhoogd gevoel van volheid. 

Soep 

Hoewel de soep vaak wordt verworpen als een licht en eenvoudig gerecht, kan deze zeer lonend zijn. 

Sommige studies suggereren zelfs dat soepen meer vullend zijn dan vaste producten, zelfs als ze dezelfde ingrediënten bevatten. 

Bosbessen 

Bosbessen, waaronder aardbeien, bosbessen , frambozen en bramen – zitten vol met vitamines, mineralen en antioxidanten. 

Het kan je gezondheid optimaliseren. Hun hoge vezelgehalte verhoogt ook het gewichtsverlies en vermindert de honger. 

Eieren 

Eieren zijn extreem rijk aan voedingsstoffen omdat ze weinig calorieën bevatten, maar rijk zijn aan veel belangrijke voedingsstoffen. 

Een enkel groot ei bevat ongeveer 72 calorieën, 6 gram eiwit en een breed scala aan belangrijke vitamines en mineralen. Onderzoek wijst uit dat het starten van de dag met een portie eieren de honger kan verminderen en de volheid kan vergroten. 

Vis 

De vis is rijk aan eiwitten en gezonde vetten in het hart. 

Een portie kabeljauw van 85 gram levert bijvoorbeeld meer dan 15 gram eiwit en minder dan 70 calorieën. 

Sommige onderzoeken geven aan dat het verhogen van de eiwitinname de eetlust kan verminderen en de concentratie ghreline, een hongerstimulerend hormoon, kan verminderen. 

Aardappelen 

Aardappelen worden vaak afgewezen als ongezond en schadelijk vanwege hun associatie met vetrijke frites en chips. 

Het is echter waar dat aardappelen een voedingsstof en een voedzaam onderdeel kunnen zijn van een gezond dieet . 

Een middelgrote gebakken aardappel met schil bevat 161 calorieën, maar levert ook 4 gram eiwit en vezels. 

Watermeloen 

Het heeft een hoog watergehalte om je te hydrateren en vol te houden terwijl het de minimale hoeveelheid calorieën levert. 

Een kopje (152 gram) in blokjes gesneden watermeloen bevat 46 calorieën, samen met een set essentiële micronutriënten, zoals vitamine A en C

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *