Uncategorized

Verschil tussen isometrische en isotonische oefeningen

 

In dit artikel bespreken we de  vormen van oefeningen en het  verschil tussen isometrische en isotonische oefeningen. 

Als het gaat om een gezond leven, zijn er talloze trainingsmogelijkheden. 

Als u echter verschillende vormen van oefeningen begrijpt en doelen stelt, kunt u een trainingsprogramma ontwerpen dat aan uw individuele eisen voldoet. De combinatie van isometrische en isotone oefeningen is één ontwerpbenadering voor optimale functionele efficiëntie. 

Vormen van oefeningen 

Wat is isotone oefening? 

Bij gezondheid en fitness verwijzen isotone oefeningen meestal naar oefeningen die een bepaalde groep spieren scheiden om prestaties te ontwikkelen. Omdat de meeste menselijke activiteiten en sportresultaten beweging vereisen. En isotone oefeningen vormen de basis van de meeste trainingsprotocollen. Voor de gemiddelde beoefenaar raadt het American College of Sports Medicine aan om één tot drie sets van 8 tot 12 herhalingen uit te voeren. 

Wat is isometrische oefening? 

Een isometrische oefening is een specifieke vorm van oefeningen die geen gemeenschappelijke beweging hebben. 

En hun effect is specifiek voor de verbindingshoek waarin het wordt uitgevoerd. Aanpassing forceren vanuit isometrische oefeningen is een functie van de tijd waarin het lichaam in een positie wordt gehouden om de kracht te vergroten, de positie zo lang mogelijk te behouden, totdat de spieren beschadigd raken. 

Verschil tussen isometrische en isotonische oefeningen 

Isotone oefeningen bieden de nuttigste verbeteringen aan de dagelijkse functie.  In uw training kunnen echter isometrische oefeningen plaatsvinden

Omdat de kernspieren een belangrijke functie vervullen bij het stabiliseren van de wervelkolom gedurende de dag. Isometrische oefeningen, zoals een yogabord , kunnen nuttig zijn om deze spieren te versterken. Isometrische oefeningen kunnen uw bloeddruk aanzienlijk verhogen en zijn daarom mogelijk niet geschikt voor mensen met hypertensie

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *