Uncategorized

De 10 beste gewoonten voor een gezond lichaam

 

De beste gewoonten voor een gezond lichaam  zijn mogelijk met een consistente, gezonde routine en  een caloriearm dieet . Een keer per jaar een halve marathon lopen zorgt voor hooguit een toename van endorfines of, het ergste van alles, blessures. Aan de andere kant zal 30 minuten wandelen of joggen meerdere keren per week, het hele jaar door, wonderen doen voor de kwaliteit van leven en gezondheid. 

Hier zijn de 10 beste gewoonten voor een gezond lichaam die u kunnen helpen uw fysieke en mentale welzijn te verbeteren en  uw dieet te veranderen . Het is het beste om er een te kiezen en vervolgens te wachten totdat deze volledig is geïntegreerd in uw dagelijkse routine voordat u een andere kiest. 

Beste gewoonten voor een gezond lichaam 

Loop dagelijks 

Wanneer je maar kunt. Om naar de supermarkt of kantoor te gaan om wat frisse lucht te halen tijdens je lunchpauze of bezoek terwijl je in een nieuwe stad bent. Wandelen. Het minimumaantal stappen dat u elke dag moet nemen, is 10.000. Dit lijkt misschien veel, maar elke minuut telt en brengt je dichter bij het doel. Zie het als een spel! 

Focus op lichaamsbeweging 

Langdurige inactiviteit is een even vaak voorkomend probleem als het algemene gebrek aan lichaamsbeweging. Door meerdere uren achter elkaar te zitten, wordt het lichaam blootgesteld aan de consumptie van vetten en suikers, wat tot verschillende gezondheidsproblemen kan leiden. 

Gelukkig is er een simpele oplossing: 

  • Loop rond wanneer je de kans krijgt. 
  • Gebruik op kantoor de trap. 

Buiten activiteit 

Dagelijks frisse lucht is een van de gemakkelijkste en prettigste manieren om je gezondheid te verbeteren. Recente studies hebben zelfs aanzienlijke gezondheidsvoordelen aangetoond als gevolg van natuurlijk daglicht. Bovendien is tijd buitenshuis doorbrengen een goede manier om met stress om te gaan. 

Maak je houding recht 

U moet regelmatig herinneringen op uw mobiele telefoon instellen om uw houding te verbeteren! Zet de nek en heupen in een neutrale positie, trek de schouderbladen naar achteren en duw de borst naar buiten. Een goede houding helpt elke spier optimaal te laten werken en vermindert de druk op de gewrichten. Op de lange termijn vermindert u het risico op rugpijn en op korte termijn voelt u zich zelfverzekerder, energieker en kunt u beter ademen. 

Rekken 

U hoeft geen uur te rekken, u kunt uw flexibiliteit eenvoudig verbeteren door het lichaam elke dag een paar minuten op een andere manier te bewegen. Door een paar afleveringen aan je dagelijkse routine toe te voegen, vergroot je de flexibiliteit van de gewrichten, wat het risico op blessures verkleint. Bovendien krijg je een onmiddellijke boost van energie en krijg je vorm door de instroom van zuurstofrijk bloed dat naar je spieren en hersenen wordt gestuurd. Vermijd dieetvoeding 

lijf uit de buurt van vetarme of geen suikerproducten, dat zijn de  beste gewoonten voor een gezond lichaam . Als alternatief wordt het aanbevolen om vezelrijk voedsel zoals rauwe amandelen, wortels en hummus of appelschijfjes ondergedompeld in rauwe honing te hebben die energie geven en een verzadigd gevoel tussen maaltijden behouden. 

Bewaak uw vezelinname 

Wees je bewust van de hoeveelheid vezels die je eet; het is belangrijk voor de darmgezondheid en een optimale spijsvertering. Als je een vezelrijk dieet volgt, zonder veel water te drinken, word je een gaas en zul je winderigheid opmerken, die een beetje op vet lijkt, maar dat is het niet. 

Verhoog de eiwitinname 

Ook al kun je twee keer nadenken over je eiwitpoeders , het eiwit is goed. Onderzoek heeft uitgewezen dat diëten rijk aan magere eiwitten de beste samenstelling hebben. Het geeft je meer tijd en geeft hormonen af die helpen om je lichaam in goede conditie te houden. Consumeer al deze biologische eieren door er een prioriteit aan te geven, alleen maar uit eigenbelang. Kip, kalkoen, vis, zeevruchten en noten zijn ook een goed alternatief voor eiwitten, vooral als je probeert af te vallen in je heupen. 

Drink veel water 

Houd er rekening mee dat voedsel een enorme bron van water kan zijn – denk aan watermeloenen en augurken. Een paar voedingsmiddelen op onze lijst met de meest verzadigde gezonde snacks hebben een hoge waterdichtheid. 

Het is belangrijk om te struikelen over een schema van gezonde eetgewoonten  dat u kunt behouden. 

Kook gezond voedsel 

Door te koken, door de week wat tijd te nemen om een paar eenvoudige, smakelijke gerechten te bereiden die u op drukke dagen tijd besparen. Het duurt slechts twee uur om 12 muffins te koken, meloen te snijden en groenten, tofu te marineren en quinoa te koken. We raden ook aan om met stoom te koken of groenten te koken wanneer u er de meeste voedingsstoffen uit haalt.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *