Uncategorized

Leren van voorbeelden: hoe het succes van anderen ideeën en kansen kan opleveren voor je eigen organisatie

dit boek geef ik u voorbeelden van successen die te vergelijken zijn met die van Quark Expeditions en McGlynn, Clinton & Hall Insurance Agencies. Ik kies daarvoor zowel grote als kleine organisaties. Zo ga ik het hebben over een kandidaat voor een positie in de politiek, diverse artsen en een bekende countryartiest. Ik geef een schets van een non-profitorganisatie en ik heb gekozen voor diverse mensen over de hele wereld om aan te tonen dat de nieuwe regels van sales en service ook in andere landen gelden. Hun bedrijven lopen achter omdat ze blind zijn voor de kansen die er liggen. In een vorig artikel leg ik de basis voor de nieuwe regels van sales en service, zodat u de ideeën erachter begrijpt voordat ik inga op de bijbehorende hulpmiddelen en technieken. In vorig artikel leg ik uit hoe u een boeiend verhaal voor uw bedrijf ontwikkelt en waarom het zo belangrijk is dat de mensen aan de top van een organisatie bij dit proces betrokken worden. In de overige hoofdstukken ga ik dieper in op verschillende klanttypen, de aankoopcyclus, agile verkoop en real-time klantenservice.

In de laatste twee hoofdstukken bespreek ik hoe u uw eigen persoonlijke merk kunt opbouwen en uw bedrijf kunt laten groeien door actief te zijn op social media. Tijdens bijeenkomsten, op de sociale netwerken en via e-mail hebben mensen mij verteld dat zij huiverig zijn om kennis te nemen van deze nieuwe technologie en bijbehorende technische vaardigheden. Het is allang niet meer zo dat je hiervoor een computertaal moet leren, maar toch denken veel mensen dat ze terug naar de schoolbanken moeten en boeken moet doorspitten. Anderen vertellen dat ze bang zijn dat ze hun persoonlijke leven moeten opofferen, omdat ze altijd en overal bereikbaar moeten zijn en e-mails moeten beantwoorden, het websiteverkeer in de gaten moeten houden en actief moeten zijn op social media. Wees niet bang! Hoewel het heel menselijk is om huiverig tegenover veranderingen te staan, zijn er vele manieren om de controle over je eigen leven te behouden en de digitale wereld beheersbaar te houden. 

U kunt de hoofdstukken rustig in willekeurige volgorde lezen. Ik schrijf dit boek zoals ik ook mijn blogs schrijf en ook daar kunt u zelf kiezen wanneer u een bepaald onderwerp wilt lezen. U hoeft dit boek dus niet in logische volgorde van voor naar achter door te nemen. Hoewel verkopers waarschijnlijk alleen de hoofdstukken over verkoop willen lezen, wil ik hen uitnodigen om ook de delen over klantenservice te bestuderen. Het is bij online-content belangrijk om niet te vergeten dat de grenzen tussen sales en service steeds meer vervagen. Degenen die traditioneel gezien een servicefunctie hadden, bouwen nu steeds meer loyaliteit op die ook direct tot verkopen kan leiden. Het is nu nuttig en essentieel dat iedereen in een organisatie parate kennis heeft over hoe het verkoopproces is veranderd.      Dus voordat we ons gaan verdiepen in de nieuwe regels, kijken we eerst naar enkele niet zo effectieve benaderingen die we nog steeds tegengekomen. Heel veel bedrijven zitten namelijk in de problemen omdat ze in het verleden leven.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *